nikolettasarrh
Grafeio teletwn

Καραμανλής: Ξεκινά η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού – υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη

Τα βήματα για την ανάταξη των —πληγωμένων από μια δεκαετία κρίσης αλλά μια πενταετία κακοδιαχείρισης από τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο ίδιος λέει— αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, καθώς και τον οδικό χάρτη των μεγάλων δημόσιων έργων ύψους 13 δισ. ευρώ (!), περιέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι ενώ στη Θεσσαλονίκη έχει μπει στην τελική ευθεία ο περίφημος αυτοκινητόδρομος Flyover, στην Αττική δρομολογείται η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό. Σε συνέντευξή του στα «Νέα Σαββατοκύριακο» και στον Κώστα Ντελέζο, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις προβληματικές αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας εν μέσω μάλιστα πανδημίας. Καραμανλής:

Σε τρεις κατευθύνσεις η στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας Πατήστε εδώ «Για πάνω από μία δεκαετία, η Ελλάδα δεν επένδυσε στις αστικές συγκοινωνίες. Δεν αγοράστηκε ούτε ένα λεωφορείο, δεν έγινε ούτε μία πρόσληψη. Αλλοτε λόγω αντικειμενικών συνθηκών, άλλοτε λόγω πολιτικής επιλογής. Επί ΣΥΡΙΖΑ, η κατάσταση έφτασε στα όρια της διάλυσης. Αυξήθηκε η τιμή των εισιτηρίων, αλλά ταυτόχρονα έπεσε δραματικά το επίπεδο των υπηρεσιών και επιδεινώθηκαν τα οικονομικά των φορέων. Αυτή την κατάσταση κληθήκαμε να διαχειριστούμε.

Η πανδημία προφανώς μεγεθύνει παθογένειες ετών στα ΜΜΜ και μας δημιουργεί την υποχρέωση να εφαρμόσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, όχι μόνο πλέον για την πιο άνετη καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και για τη δημόσια υγεία», είπε, για να συμπληρώσει: «Από τα 850 λεωφορεία που παραλάβαμε στον δρόμο, έχουμε φτάσει στα 1.100.

Οι χρονοαποαστάσεις στο Μετρό μειώνονται, ενώ παραδώσαμε και τρεις νέους σταθμούς στην επέκταση προς Πειραιά και συνεχίζουμε εντατικά τις εργασίες για τους άλλους τρεις. Ασφαλώς αυτά δεν φτάνουν. Τώρα περνάμε στην επόμενη φάση του σχεδίου μας, σπάμε την υπερδεκαετή αποεπένδυση στα ΜΜΜ, με τρεις άμεσες δράσεις που παρουσιάσαμε με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αθροίζουμε δυνάμεις και αξιοποιούμε και τον ιδιωτικό τομέα στην προσπάθεια για καλύτερες συγκοινωνίες. Προχωράμε σε σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, ώστε να ενισχύσουν τον ΟΑΣΑ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε καθημερινή βάση. Ισως και από τον επόμενο μήνα να φανεί διαφορά. Επιπλέον, ήδη είναι στον αέρα ο διαγωνισμός για την προμήθεια άλλων 300 σύγχρονων λεωφορείων με leasing.

Μια μεγάλη μεταρρύθμιση που για πρώτη φορά γίνεται στην Ελλάδα και όχι μόνο θα ενισχύσει και ανανεώσει τον στόλο μας, αλλά θα μειώσει σημαντικά και το κόστος συντήρησης. Επίσης, προχωράμε σε 655 προσλήψεις, με διαδικασίες fast track αλλά κριτήρια ΑΣΕΠ. Και ακολουθεί η τρίτη φάση του σχεδίου μας, με αναβάθμιση 15 συρμών της γραμμής 1 του μετρό, αγορά 7 συρμών για τις γραμμές 2 και 3 και διαγωνισμό για την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα».

Ο κ. Καραμανλής έδωσε και το περίγραμμα των επόμενων μεγάλων οδικών έργων. «Εχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων για τα επόμενα χρόνια, συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. Στο επόμενο διάστημα, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε σημαντικά βήματα για έργα σε όλη τη χώρα. Ενδεικτικά: στη Θεσσαλονίκη, δώσαμε λύση για το μετρό και προχωράμε για να είμαστε έτοιμοι το 2023. Ενώ αυτές τις μέρες δημοσιεύεται η πρόσκληση για το άλλο μεγάλο έργο που ξεκινάμε στην πόλη, το Flyover», είπε.

Αναλυτικότερα αναφέρθηκε ο κ. Καραμανλής στην επέκταση της Περιφερειακής του Υμηττού, λέγοντας μάλιστα ότι μέσα στο 2021 θα ξεκινήσει το project. «Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό είναι στον άμεσο σχεδιασμό μας. Θα περιλαμβάνει μάλιστα υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης. Είναι το πρώτο μεγάλο έργο που γίνεται στην Αττική ενόψει της υλοποίησης της επένδυσης στο Ελληνικό. Κι αποδεικνύει εμπράκτως πόσο στηρίζει η κυβέρνηση αυτή την επένδυση.

Το 2021 θα έχουμε σοβαρές εξελίξεις στο έργο», ανέφερε. Όσο για τον πολύπαθο αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, όπου δυστυχώς συνεχίζουμε να μετράμε δυστυχήματα, ο κ. Καραμανλής εξήγησε: «Σώσαμε το έργο με τέσσερις κινήσεις: βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε οκτώ κομμάτια. Εξασφαλίσαμε από την ΕΕ τη χρηματοδότησή του. Ηρθαμε σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για ένταξη του έργου στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού – χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ παραπάνω από τις οκτώ εργολαβίες – και έχουμε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες με την ΕΕ.

Ελπίζω σύντομα να πάρουμε το πράσινο φως. Στο μεταξύ, προχωράμε σε στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στο υπάρχον οδικό δίκτυο, ύψους 25 εκατ. ευρώ». Επίσης, ο κ. Καραμανλής υποσχέθηκε ότι «μέσα στο φθινόπωρο το ενιαίο e-pass θα είναι πραγματικότητα».

Πηγή: Protagon.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here